I år deltar vi med to arrangementer på Arendalsuka og begge er i samarbeid ned andre aktører. Er smaken av Norge i fare? Først ut på tirsdag 13.…
Stiftelsen Norsk Mat respekterer at bonden eier sine egen data og deler ikke disse uten samtykke fra bonden selv. Aftenposten reiser kritikk mot Stiftelsen Norsk Mat for manglende…
«Denne milepælen markerer en ny æra for Lofotlam og setter Lofoten på kartet som en leverandør av lammekjøtt i verdensklasse til det europeiske markedet. Gratulerer til alle involverte!…
Fortsatt usikkerhet knyttet til tilgangen på norsk melk til produksjon av skummetmelkpulver gjør at TINE nå bestiller yoghurt-emballasje uten Nyt Norge i en midlertidig periode. TINE har søkt om…
I år vil Nyt Norge virkelig synes i høstens mange kampanjer. Vår egen Nyt Norge kampanje tar av i uke 36 og varer til uke 39. Kampanjen vil…
For første gang er det målt hvor stor andel av maten som selges i dagligvarehandelen som har «Nyt Norge»-merket. Nyt Norge-varene står for 33 prosent i de kategorier…
– Skal vi bevare norske mattradisjoner er vi helt avhengige av brobyggere mellom generasjoner. Årets vinner er nettopp en slik brobygger, sa landbruks- og matminister Geir Pollestad da…
“Norge har ikke opplevd mangel på norskprodusert skummetmelkpulver før, og det har tvunget oss til å ta vanskelige beslutninger”, sier adm dir Nina Sundqvist i Stiftelsen Norsk Mat. …
Stiftelsen Norsk Mat har gitt Tine SA dispensasjon fra kravet i merkeordningen Nyt Norge om at alt skummetmelkpulver i sammensatte produkter må være norsk. Tine har søkt om…
Nyt Norge scorer høyt på den årlige undersøkelsen om forbrukerpreferanser og merkekjennskap og er mest kjent med hele 94 %. «Vi er utrolig kry over at Nyt Norge…