Det omsettes lokalmat- og drikke for nesten 12 mrd. per år i Norge. «I en tid hvor alle har blitt mer prisbevisste, er det gledelig å se at…
Pr 1 halvår 2023 er det registrert 5060 Nyt Norge produkter fra tilsammen 128 virksomheter. Siden årsskiftet har vi økt med 240 produkter. – Jeg er storfornøyd med at…
Ny forbrukerundersøkelse viser at 60 prosent av forbrukerne legger stor vekt på at brødet er norsk når de handler. 80 prosent mener også at kaller man et brød…
Høy kjennskap og solid tillit. Stiftelsen Norsk mat gjennomfører hvert år en forbrukerundersøkelse om kjennskap og tillit til Nyt Norge. Undersøkelsen gjennomføres av Mediacom Insight og går i…
Landbruket har en av høy frekvens på ulykker og arbeidsrelaterte dødsfall. Ulykkene varierer etter en rekke faktorer, for eksempel størrelsen på gården, type avling, dyrehold og arbeidsmetoder som…
Tidligere i 2022 gikk Stiftelsen Norsk Mat ut med anbud på å drifte og utvikle sine data- og fagsystemer. Etter en lang og detaljert prosess ble tilbudet fra…